• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
8
مهران فاطمی

بازگشت سه ترنست در آذرماه به ریل‌ها

  • کد خبر : 35543
  • ۲۵ آبان ۱۴۰۲ - ۱۹:۱۱
بازگشت سه ترنست در آذرماه به ریل‌ها
استاندار یزد : بدنبال گرفتن مجوز از راه آهن کشور هستیم و به محض تایید راه آهن کشور ترنست‌ها در آذرماه راه اندازی می‌شوند.
4.2
(17)

استاندار یزد در برنامه ” رودر روی ” رادیو یزد گفت: در بحث سند یزد نوین ، این سند مهمترین ملاک برای انجام طرح‌های بزرگ در استان یزد است و سند یزد نوین از زبده‌ترین طرح‌هایی است که می‌تواند استان یزد را به اوج برساند.

به گزارش ریل نیوز , فاطمی در زمینه حمل ونقل ریلی نیز گفت: سه ترنست داشته ایم که از مدار خارج شد تا به روزرسانی مجدد و به دلیل نبود قطعات تعمیرات آن بر روی زمین مانده است . البته مسئولان شرکت رجاء به دلیل زیان ده بودن این ترنست‌ها نظر موافقی برای تعمیر آن‌ها نداشتند که باپیگیری‌های استان سه ترنست نو شده است . بدنبال گرفتن مجوز از راه آهن کشور هستیم و به محض تایید راه آهن کشور راه اندازی خواهد شد.
وی ادامه داد: البته به دلیل اینکه باتوان داخلی تعمیرات ترنست‌ها انجام شد و به دنبال این هستیم تا راه آهن هم تغییراتی را انجام دهد و به جد به دنبال راه اندازی سه ترنست هستیم و انشالله بتوانیم در آذرماه قطار‌ها به ریل  برگردد.
استاندار در زمینه شرکت‌های حمل ونقلی استان یزد نیز گفت: در رابطه با شرکت یزد ریل شفق نام آن تایید شد و با شرکت ریل سیر کوثر به صورت کنسریوم کار شروع و قول داده شد راه آهن کشور مسیر بدهد و اولین قطار چهار ستاره در مسیر قرار داده شود و این مورد هم در آذرماه انشالله راه اندازی می‌شود.
فاطمی ادامه داد: در یزد سیر بحث کشنده، بحث واگن و پهنه ریلی دنبال می‌شود شرکت پارس ریل کوثر نیز از استان یزد حمایت می‌شود تا در حوزه باری، مسافر و کشنده استان یزد را مستقل و قوی کند.
استاندار خاطرنشان کرد: حدود ۳۰ درصد بار کشور از یزد عبور می‌کند که در حوزه مسافر زیان ده و در حوزه باری اقتصادی است که برای حل این مشکل ،  طرح بزرگی در نظر داریم که آنهم قطار برقی است که در مدت سه ساعت به تهران برود و برگردد و مطالعات این طرح در حال انجام است که حدود ۵۰ همت هزینه دارد؛ که درصورتی که سرمایه گذار و پیمانکار پای کاربیاید ، این طرح شش سال طول می‌کشد.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 4.2 / 5. تعداد آرا: 17

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=35543
  • نویسنده : حق پناه
  • ارسال توسط :

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.