• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
7
مرتضی جعفری

معاون راه‌آهن کشور: با واگذاری زمین‌های راه‌آهن به شهرداری اسلامشهر مخالفیم

  • کد خبر : 35602
  • ۱۷ آذر ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۸
معاون راه‌آهن کشور: با واگذاری زمین‌های راه‌آهن به شهرداری اسلامشهر مخالفیم
معاون راه‌آهن کشور گفت: واگذاری بخشی از زمین‌های راه‌آهن برای احداث کمربندی شمالی اسلامشهر توسعه ایستگاه بندر خشک آپرین را با مشکل مواجه می‌سازد و ما مخالفیم.
2.8
(12)

مرتضی جعفری ظهر امروز در نشست بررسی مسائل و مشکلات اسلامشهر که با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی و برخی مسئولان ملی و استانی و اسلامشهری برگزار شد، با اشاره به توافقات در حال انجام راه‌آهن با شهرداری اسلامشهر اظهار داشت: در نقاط تلاقی کمربندی شمالی اسلامشهر با زمین‌های راه‌آهن تعهدات و توافقاتی بین طرفین صورت گرفته که در حال انجام است.

وی افزود: به‌عنوان یک کارشناس ریلی عرض می‌کنم که ورودی ایستگاه بندر خشک آپرین مانند قیف باریک است و اگر قرار باشد بخشی از زمین‌های در این ورودی بابت تکمیل کمربندی شمالی به شهرداری اسلامشهر واگذار شود، این پایانه دیگر قابلیت توسعه ندارد.

جعفری با اشاره به اجرای فاز اول مرکز لجستیک آپرین تأکید کرد: در حال حاضر برای توسعه بزرگترین پایانه کانتینری داخل کشور ۱۲ هکتار اجرا شده و ۳۵ هکتار هم در فاز بعدی افزوده می‌شود که در صورت واگذاری زمین به شهرداری اسلامشهر امکان توسعه به سرمایه‌گذاران وجود ندارد و از نظر بهره‌برداری با مشکلات عدیده‌ای روبه رو می‌شویم.

معاون راه‌آهن کشور گفت: در جنوب دیوار ایستگاه آپرین که در راستای همین کمربندی است زمین‌هایی وجود دارد که راه‌آهن هم با مشکل روبه‌رو نمی‌شود و می‌توان از این مسیر برای تکمیل کمربندی شمالی اسلامشهر استفاده کرد، ما برای اینکه در آینده توسعه مرکز لجستیک آپرین با مشکل روبه‌رو می‌شود با واگذاری زمین‌های راه‌آهن به شهرداری اسلامشهر مخالفیم.

در ادامه این نشست محسن حمیدی شهردار اسلامشهر هم گفت: علی‌رغم تأکیدات و دستورات صریح داده شده به شرکت راه‌آهن برای همکاری در پروژه کمربندی شمالی متأسفانه به طرق مختلف این همکاری ادامه نیافته و روند تکمیل پروژه کمربندی شمالی با مشکل مواجه شده است.

وی افزود: کمربندی شمالی اسلامشهر در دونقطه در مناقشه با راه‌آهن است، یکی در جوار بندر خشک آپرین و دیگری زیرگذر انتهای خیابان کاشانی که در صورت رفع تعارضات این دو قطعه متصل و این پروژه فرا شهرستانی که کاهش بار ترافیکی محور آیت‌الله سعیدی را منجر می‌شود، به بهره‌برداری می‌رسد.

شهردار اسلامشهر خاطرنشان کرد: طی یک سال اخیر دو فاز از این کمربندی افتتاح و به زیر بار ترافیک رفته است و هر روز که تکمیل این پروژه به تعویق بیفتد هزینه‌های گزافی بر مردم اسلامشهر تحمیل می‌شود.

گفتنی است کمربندی شمالی اسلامشهر از تیرماه سال ۹۹ با هدف کاهش بار ترافیکی شهر اسلامشهر و تسهیل در تردد شهروندان، از خیابان سوسنگرد قبل از میدان نماز اسلامشهر آغاز و با احداث و گذشتن از هفت پل و تقاطع غیر همسطح در نهایت با تقاطع غیرهمسطح شهید حاج محمود شفیعی وارد بلوار شهید برنده سیفی می‌شود.

فاز نخست پروژه کمربندی شمالی اسلامشهر (بزرگراه سردار شهید سلیمانی) که از سال ۹۹ با اعتباری بالغ بر ۱۴۰ میلیارد تومان توسط قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء (ص) و با نظارت معاونت فنی و عمرانی شهرداری اسلامشهر آغازشده، چهارم اسفندماه با حضور احمد وحیدی وزیر کشور و علیرضا فخاری استاندار تهران، مهدی شریفیان نماینده مردم اسلامشهر و حسین حبیبی فرماندار اسلامشهر به طول ۲٫۲ کیلومتر به بهره‌برداری رسید.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 2.8 / 5. تعداد آرا: 12

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=35602
  • نویسنده : حق پناه
  • ارسال توسط :

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.