• امروز : چهارشنبه - ۱۲ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 1 May - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
7

ایستگاه بابا کمال در راه آهن غرب کشور افتتاح شد

  • کد خبر : 35897
  • ۲۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۰:۰۵
ایستگاه بابا کمال در راه آهن غرب کشور افتتاح شد
ایستگاه راه آهن بابا کمال به مناسبت دهه مبارک فجر با هدف دسترسی شهرستان تویسرکان و مناطق اطراف به مسیر ریلی راه آهن غرب کشور به ارزش روز ۱۵۰۰ میلیارد ریال به بهره برداری رسید.
4
(1)

مراسم افتتاح ایستگاه راه آهن باباکمال تویسرکان با حضور خیراله خادمی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه، یزدانی معاون حقوقی و امور مجلس وزارت راه و شهرسازی و یوسفیان معاون امور عمرانی استانداری همدان و جمعی از مدیران استان امروز ۲۶ بهمن ماه برگزار شد.

عباس خطیبی معاون ساخت و توسعه راه آهن شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل با اشاره به افتتاح ایستگاه راه آهن بابا کمال در استان همدان گفت: به مناسبت دهه مبارک فجر و با هدف توسعه اجتماعی و اقتصادی شهرستان تویسرکان و مناطق اطراف با اتصال به ریل، ایستگاه راه آهن بابا کمال در راه آهن اراک-ملایر- کرمانشاه به بهره برداری رسید.

وی بهره مندی از مزایای حمل و نقل ریلی برای مناطق اطراف ایستگاه را دستاورد این افتتاح اعلام کرد و گفت:‌ با توجه به کوهستانی و صعب العبور بودن منطقه، بهره برداری از ایستگاه راه آهن بابا کمال علاوه بر سهولت تردد برای مردم شهرستان تویسرکان موجب افزایش سطح دسترسی به داخل شهرستان و مناطق اطراف و در نتیجه رونق صنایع کشاورزی و اقتصادی منطقه می شود.

معاون ساخت وتوسعه راه آهن، بنادر و فرودگاه در خصوص ویژگی‌های کلی این ایستگاه توضیح داد و گفت: ایستگاه در زمینی به مساحت ۵.۵ هکتار احداث شده که ترمینال مسافری آن ۴۰۰ متر مربع است و در آن حدود ۵۵ هزار متر مربع محوطه سازی صورت گرفته است.

وی اعتبار هزینه شده برای ساخت این ایستگاه را ۴۰۰ میلیارد ریال و ارزش روز آن را معادل ۱۵۰۰ میلیارد ریال اعلام کرد.

خطیبی با اشاره به مزایای بهره برداری از راه آهن غرب کشور اظهار کرد: این مسیر به طول ۲۶۳ کیلومتر از اراک تا کرمانشاه افتتاح شده و در دست بهره برداری است و عملیات اجرایی در باقیمانده مسیر تا مرز خسروی در حال انجام است.

معاون ساخت و توسعه راه آهن، بنادر و فرودگاه‌ها ادامه داد: این مسیر ریلی با هدف توسعه کریدور ریلی شرغی- غربی امکان توسعه ترانزیت بین المللی به کشورهای آسیای میانه و عراق را فراهم می کند و ارتباط ریلی مناطق غربی کشور با مرکز و شبکه ریلی را تسهیل می‌کند.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 4 / 5. تعداد آرا: 1

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=35897

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.