• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
4

تلاش ترکیه برای هوشمندسازی سیستم توقف خطوط ریلی پایتخت

  • کد خبر : 12987
  • ۲۹ آذر ۱۳۹۷ - ۲۰:۲۳
تلاش ترکیه برای هوشمندسازی سیستم توقف خطوط ریلی پایتخت

0 (0) تلاش ترکیه برای هوشمندسازی سیستم توقف خطوط ریلی پایتخت شرکت ملی راه آهن ترکیه روز سه‌شنبه اعلام کرد که قصد دارد با نصب و راه‌اندازی سیستم‌های خودکار و هوشمند توقف قطار به افزایش امنیت و در عین حال سرعت حمل و نقل ریلی در این کشور بپردازد. به گزارش ایسنا، سیستم خودکار و […]

0
(0)

تلاش ترکیه برای هوشمندسازی سیستم توقف خطوط ریلی پایتخت

شرکت ملی راه آهن ترکیه روز سه‌شنبه اعلام کرد که قصد دارد با نصب و راه‌اندازی سیستم‌های خودکار و هوشمند توقف قطار به افزایش امنیت و در عین حال سرعت حمل و نقل ریلی در این کشور بپردازد.

به گزارش ایسنا، سیستم خودکار و هوشمند توقف قطار که موسوم به سیستم‌های ATS است، سامانه جدید و فوق هوشمندی است که به صورت نرم‌افزاری بر روی قطار و ایستگاههای راه آهن نصب و راه‌اندازی می‌شود و در صورت بروز هر گونه حادثه ناگوار و غیرمترقبه موجب توقف قطار و نجات جان سرنشینان و مسافران آن می‌شود.

شرکت ملی راه آهن ترکیه (TCDD) روز گذشته اعلام کرد که می‌خواهد با بهره‌گیری از فناوری‌های نوین بکار رفته در سیستم‌های ریلی آنکارا، پایتخت این کشور به نوسازی و ایجاد تغییر و تحولات جدیدی بپردازد که به موجب آن امنیت قطارهای درحال تردد درون شهری و برون شهری بیشتر از پیش تامین خواهد شد و بدین ترتیب می‌توان گفت که تمامی قطارها و ایستگاه‌های راه‌آهن در این شهر به سیستم ATS مجهز خواهند شد تا در راستای اجرای ‌برنامه‌های دولت این کشور برای احیا و نوسازی خطوط ریلی و سامانه‌های حمل و نقل گام بردارد.

بر اساس گزارش دیلی صباح، این سیستم همچنین قادر خواهد بود زمان دقیق رفت و آمد قطارها را با استفاده از گزینه‌های ایمنی مانند کنترل هوشمند در تقاطع‌های هم‌سطح و غیر هم‌سطح پیش‌بینی و اعلام کند و در صورت بروز هر گونه خطا و احتمال برخورد به صورت اتوماتیک و خودکار قطارهای مربوطه را کنترل و متوقف کند. این امر می‌تواند به کاهش تصادفات و تلفات ناشی از برخورد دو قطار با یکدگیر جلوگیری به عمل بیاورد.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=12987

برچسب ها

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.